bullet Forside
bullet Links
bullet Forum
bullet Software
bullet Scanner FAQ
bullet Lovgivning
bullet Tips, tricks, mods mv.
bullet Forudsigelse af radioforhold
bullet Seneste opdateringer
bullet Arkiv over gamle nyheder
bullet DSI Classic

Forums
Dansk Scanner Information :: Forums :: Scannere og radiokommunikation :: Frekvenser

<< Forrige emne | Næste emne >>
Globale nød-frekvenser
Bestyrer: Per H. Nielsen, Alex T. LA8IRA, dkscan_test, admin
Ophavsmand Indlæg
JEL
tor 22. sep 2022, 08:28
Registeret medlem #4511
Oprettet: fre 01. apr 2011, 09:27
Sted: Danmark
Hvis, og så fremt og i så fald, at verden bryder sammen, så er her den senest opdaterede liste over globale nød-frekvenser:

Danmark glimrer ved sit fravær på listen...

https://www.iaru-r1.org/about-us/committees-and-working-groups/emcomm/emergency-communications-frequencies/

Nu er de fleste her jo nok 'modtagere' af signaler, og ikke 'afgivere', men måske det ikke ville være tosset at investere i en bær-bar HF-radio så man, i tilfælde af en ekstrem ny verdens-situation, som minimum har en teknisk mulighed for at kunne sende på nogle af disse frekvenser.

Man skal jo aldrig sige aldrig.
Tilbage til toppen
kult
ons 05. okt 2022, 01:57
Registeret medlem #5321
Oprettet: fre 08. jul 2016, 18:52
lækkert Tusind tak for linket
Det er forholdsvist nemt at tage en radioamatør licens ;)
Tilbage til toppen
JEL
søn 09. okt 2022, 17:49
Registeret medlem #4511
kult skrev ...

lækkert Tusind tak for linket
Det er forholdsvist nemt at tage en radioamatør licens ;)

Selv tak :)

Mit problem med at tage licens er mest at der ikke er nogle test-steder i min nærhed. Ellers havde jeg læst op på tingene og gjort et forsøg tror jeg :)

Men også at jeg bor et sted hvor man ikke må sætte ordentlige antenner op (hvilket især er et problem når en antenne også skal kunne sende, hvilket jo stiller større krav til hvordan den er formet og tunet), som lidt under-minerer hele ideen med at tage licens.

Antenne 'looket' er ikke helt så meget på mode, som en nørd som jeg godt kunne have tænkt mig ;)

Der var et indslag i DR's tv-avis for nogle uger siden, hvor nogle teknikere skulle skifte lys i en DR sende-mast... sådan en gad jeg godt at have adgang til haha :D

Under alle omstændigheder så håber jeg nød-frekvenserne forbliver overflødige :)
Tilbage til toppen
jgk19
tor 13. okt 2022, 11:23
Registeret medlem #4949
Oprettet: fre 08. nov 2013, 18:17
Hvem skulle komme efter dig pga. manglende licens, hvis hele verden er ved at gå under =)
Tilbage til toppen
JEL
fre 14. okt 2022, 19:50
Registeret medlem #4511
jgk19 skrev ...

Hvem skulle komme efter dig pga. manglende licens, hvis hele verden er ved at gå under =)

Det er også derfor jeg poster frekvenserne ;)
Tilbage til toppen

Gå til:     Tilbage til toppen

Syndiker dette emne: rss 0.92 Syndiker dette emne: rss 2.0 Syndiker dette emne: RDF