Nu er de fleste her jo nok 'modtagere' af signaler, og ikke 'afgivere', men måske det ikke ville være tosset at investere i en bær-bar HF-radio så man, i tilfælde af en ekstrem ny verdens-situation, som minimum har en teknisk mulighed for at kunne sende på nogle af disse frekvenser.
Oprettet: fre 01. apr 2011, 09:27 Sted: Danmark Indlæg: 173
kult skrev ...
lækkert Tusind tak for linket Det er forholdsvist nemt at tage en radioamatør licens ;)
Selv tak :)
Mit problem med at tage licens er mest at der ikke er nogle test-steder i min nærhed. Ellers havde jeg læst op på tingene og gjort et forsøg tror jeg :)
Men også at jeg bor et sted hvor man ikke må sætte ordentlige antenner op (hvilket især er et problem når en antenne også skal kunne sende, hvilket jo stiller større krav til hvordan den er formet og tunet), som lidt under-minerer hele ideen med at tage licens.
Antenne 'looket' er ikke helt så meget på mode, som en nørd som jeg godt kunne have tænkt mig ;)
Der var et indslag i DR's tv-avis for nogle uger siden, hvor nogle teknikere skulle skifte lys i en DR sende-mast... sådan en gad jeg godt at have adgang til haha :D
Under alle omstændigheder så håber jeg nød-frekvenserne forbliver overflødige :)