Oprettet: tor 28. okt 2021, 12:15 Sted: Hirtshals Indlæg: 11
Scanner er sat til pc .. der kommer data brummen fra scanner .. pdw er opsat som det skal.. dog kommer der ingen tekst på skærmen.. hvad kan det være ??
Oprettet: søn 12. feb 2006, 10:43 Sted: Skive, Midt- og vestjylland Indlæg: 191
Bare lige for at tjekke: Er scanneren forbundet via en "Disriminator" lydudgang til PC? Bevæger "nålen" sig i PDW som tegn på at der er hul igennem for lyden?
OZ7MKS skrev ...
Bare lige for at tjekke: Er scanneren forbundet via en "Disriminator" lydudgang til PC? Bevæger "nålen" sig i PDW som tegn på at der er hul igennem for lyden?
Oprettet: fre 16. sep 2016, 22:07 Sted: København Indlæg: 18
Start med at slå ‘numeric’’ messages til i filter options i PDW - så skal du se en linie hver gang der sendes en beacon ud. Det sker for HB ca. hver 75 sekunder. Godt til indledningsvis tuning af systemet.
ja det gør den.. kan du måske hjælpe mig via teamviewer
OZ7MKS skrev ...
kæft jeg hader det lort.. nu jeg fået en gp3 antenne og sat til scanner .. købt en ældre pc med win 7 samt mikrofon input hvor diskriminator stikket sidder og fint udslag på pdw men ingen tekst.. og fint med data lyd på scanner.. arhhhh heeee
Oprettet: søn 12. feb 2006, 10:43 Sted: Skive, Midt- og vestjylland Indlæg: 191
Det lyder underligt at det ikke virker, det eneste jeg lige kan komme i tanke om er om lyd niveauet er for højt når du bruger mikrofon indgang på PC, selv bruger jeg "line in". Hvis du ikke har en "line in", skal du måske prøve at dæmpe lyd indgangen til nålen i PDW kun lige begynder at bevæge sig, og så eksperimetere derfra.