bullet Forside
bullet Links
bullet Forum
bullet Software
bullet Scanner FAQ
bullet Lovgivning
bullet Tips, tricks, mods mv.
bullet Forudsigelse af radioforhold
bullet Seneste opdateringer
bullet Arkiv over gamle nyheder
bullet DSI Classic
 
Forums
Dansk Scanner Information :: Forums :: Scannere og radiokommunikation :: Software
 
<< Forrige emne | Næste emne >>
PDW kan ikke åbne audio device
Bestyrer: Per H. Nielsen, Alex Tiedemann, dkscan_test, admin
Ophavsmand Indlæg
Morten Larsen
ons 31. jul 2019, 18:58
Registeret medlem #4275
Oprettet: tor 05. aug 2010, 19:43
Sted: Kalundborg
Indlæg: 94
Efter mange års tro tjeneste valgte min ASUS netbook at stå af forleden dag. Den har kørt i døgndrift i mange år bl.a. blev den brugt til at køre PDW på (har selvfølgelig ingen backup af opsætningen DOH).
Jeg har så en ældre bærebar med Windows 10 som jeg nu prøver at afvikle PDW på men jeg har et lille problem, hver gang at jeg åbner PDW får jeg en fejl om at "Unable to open the audio device" Lydkortet i maskinen står til at være et Realtek High Definition Audio. Jeg har også prøvet et USB-stick lydkort men resultatet var det samme. Yderligere har jeg prøvet at downloade ny driver til lydkortet men det hjalp heller ikke.
Nogen som har en god ide om hvad der evt. kunne være galt for jeg er lidt tom for flere ideer lige nu

Mvh
Morten
Tilbage til toppen
Morten Larsen
tor 01. aug 2019, 18:04
Registeret medlem #4275
Oprettet: tor 05. aug 2010, 19:43
Sted: Kalundborg
Indlæg: 94
Hmm jeg har nu fået opdateret windows til des seneste service release og fundet de rigtige driver til lydkorten, og nu er den bærebare holdt op med at skrive at den ikke kunne finde nogen audio device. Men jeg kan simpelthen ikke få lyd igennem til PDW uanset hvad jeg gør.
Jeg har også prøvet den USB lyd-stick som jeg har, og den kan den også godt finde nu, og her bevæger RX-Q nålen sig med små udsving i "tomgang" men når der kommer signal fra scanneren så sker der ikke noget og nålen giver ikke det store udsving som den plejer at gøre når der er et signal der skal afkodes.
Det er godtnok træls
Tilbage til toppen
JEL
fre 02. aug 2019, 04:34
Registeret medlem #4511
Oprettet: fre 01. apr 2011, 09:27
Sted: Danmark
Indlæg: 177
Morten Larsen skrev ...
her bevæger RX-Q nålen sig med små udsving i "tomgang" men når der kommer signal fra scanneren så sker der ikke noget og nålen giver ikke det store udsving som den plejer at gøre når der er et signal der skal afkodes.


Prøv, i lyd-indstillinger, at justere lyd-styrken.

Der er 2 indstillinger der er relevante her.

Optage-styrken og afspille-styrken.

De skal matche hinanden sådan så signalet ikke er for lavt eller højt på indspille-meteret (i lyd-instillinger)

PDW er desværre ret fint-følende hvad det angår, så det er lidt med at prøve sig frem indtil du rammer 'sweet-spot' punktet.
Tilbage til toppen
Morten Larsen
fre 02. aug 2019, 07:54
Registeret medlem #4275
Oprettet: tor 05. aug 2010, 19:43
Sted: Kalundborg
Indlæg: 94
Har prøvet at tweake det hele og der er ikke rigtig noget der hjælper. Når jeg benytter det indbygget lydkort i maskinen er der intet der bevæger sig selvom at jeg har givet PDW tilladelse til at benytte mikrofon-indgangen
Tilbage til toppen
Ulrik
fre 02. aug 2019, 15:46
ukh
Registeret medlem #4289
Oprettet: tor 26. aug 2010, 10:32
Sted: Kalundborg
Indlæg: 72
Hej Morten. Er det mono eller stereo kabel du bruger?? Det skal helst være mono (ved du sikkert godt ;-) )
Mvh Ulrik
Tilbage til toppen
Morten Larsen
lør 03. aug 2019, 10:03
Registeret medlem #4275
Oprettet: tor 05. aug 2010, 19:43
Sted: Kalundborg
Indlæg: 94
Hej Ulrik
Jeg bruger det kabel (som sikkert nok er et stereokabel) som jeg brugte den gammel computer, og der virkede det fint
Tilbage til toppen
JEL
lør 03. aug 2019, 21:13
Registeret medlem #4511
Oprettet: fre 01. apr 2011, 09:27
Sted: Danmark
Indlæg: 177
Får du udslag på lyden i de lyd-indstillings vinduer der findes i Windows?

Altså der hvor du sætter lyd-styrken for optagelse.

Normalt ville jeg tro (hvis du altså bruger en ekstern scanner som du tager lyden fra via kabel ind i computeren) du skulle bruge line-input og ikke mic-input, men jeg kender ikke din computer.
(mic-input har nogle gange mere støj end line-input)
Tilbage til toppen
 

Gå til:     Tilbage til toppen

Syndiker dette emne: rss 0.92 Syndiker dette emne: rss 2.0 Syndiker dette emne: RDF
Powered by e107 Forum System

RSS Feeds
Vore forum poster kan syndikeres med rss feeds.
rss1.0
rss2.0
rdf