Oprettet: ons 20. aug 2008, 21:58 Sted: Midtjylland Indlæg: 463
sikorsky skrev ...
JRCC UHF 335.525 - er der nogen der ved om denne bruges endnu ? SINE bliver brugt primært til kom med rednings helikopterne men af og til bruges UHF - men har en ide om at 335.525 er blevet skiftet ud.
Oprettet: fre 01. apr 2011, 09:27 Sted: Danmark Indlæg: 179
Johntk56 skrev ...
Tak, og i lige måde
Andre siger også glædelig jul, lyt til slutningen : link
:)
Og så er vi igang med det nye år :)
Jeg har for tiden mere russisk aktivitet på HF end normalt (på flere af de frekvenser de bruger til militær-fly). Om det betyder noget, eller hænger sammen med nogle af de aktiviteter nyhederne snakker om for tiden, skal jeg ikke kunne sige.
Jeg taler ikke russisk, så det er lidt sort-snak at lytte til, men det virker som logistik-snak (det er anderledes end den almindelige snak de plejer at have, som google-translate igennem tiden har forvisset mig om mest er 'kedelig' trafik-snak) Jeg tvivler på de siger noget der som sådan er 'interessant' (så havde det nok også været gemt væk i kryptering) , men det virker ihvertfald som om der er noget aktivitet for tiden som ligger udenfor det normale (og som er indenfor min radio-rækkevidde, som Ukraine er. Kazakhstan ved jeg ikke om er indenfor min rækkevidde)
Fighter Wing Skrydstrup skydetræner ved Rømø For at opfylde de træningsmæssige krav til F-16 kapacitetens opgavekompleks og tilmelding til NATO?s reaktionsstyrker har piloterne behov for træning i aften- og nattetimerne på Rømø Skydeområde. Skydetræningen sker fra luften på Skydeområde Rømø mellem klokken 1800-2400 i ugerne 3-9 - (eksklusiv uge 7) samt ugerne 44-49 i 2022.
Air Control Wing: Overvågning af det danske luftrum 24 timer i døgnet, alle ugens dage hele året rundt bliver luftrummet over Danmark overvåget. Det sker hos Air Control Wing - Flyvevåbnets enhed, der ligger i Karup.
Om det vil give noget radio-chatter (enten direkte relateret, eller afledt snak i forbindelse med transport eller andet) vi kan høre i Danmark, ved jeg ikke.
Gad vide om de ikke passerer Danmark en gang imellem ...
U.S. Air Force B-52 bombers will be deploying to the United Kingdom shortly as part of a ?Bomber Task Force? training mission to ?familiarise themselves? with European airspace.
Oprettet: søn 03. okt 2021, 17:28 Sted: Rødovre Indlæg: 53
4 stk. U.S. Air Force B-52 bombers landede i dag på RAF Fairford, UK alle 4 fly kommer fra "5th Bomb Wing - Minot AFB, North Dakota, USA"
iflg. globe.adsbexchange.com link og twitter.com link , drejer det sig om følgende 4 fly: Reg:61-0006 - Icao: AE589A - Callsign: HATE 11 Reg:60-0044 - Icao: AE5889 - Callsign: HATE 13 Reg:61-0006 - Icao: AE58B2 - Callsign: HATE 14 Reg:61-0039 - Icao: AE58A7 - Callsign: HATE 12
Spændende om de kommer over Danmark, eller bare inden for vores rækkevide, så vi kan være med på en "lytter" :-). Her er nogle af de Callsigns, som B-52'er fra Minot AFB, har benyttet inden for de sidste 2 måneder: FEAR, EVIL, CHILL - bemærk at de kan benytte andre Callsigns, de 3 førnævnte er brugt i USA
Oprettet: tor 12. jan 2006, 16:40 Sted: Nordjylland Indlæg: 302
Johntk56 skrev ...
Lidt af det der blev hørt i marts måned ...
[DK] Copenhagen Radar sec UV V 259.375 . . [DK] Copenhagen Radar Sec I S 264.825
Det er da super godt klaret, at du stadig hører trafik fra CPH på de frekvenser, da de blev udskiftet med nye frekvenser for flere måneder siden :D Et lille tip, de nye frekvenser kan du finde i den Danske AIP
ph skrev ...
Det er da super godt klaret, at du stadig hører trafik fra CPH på de frekvenser, da de blev udskiftet med nye frekvenser for flere måneder siden Et lille tip, de nye frekvenser kan du finde i den Danske AIP
Så er du der igen lille per .... - du har åbenbart gjort det til din opgave at påpege andres fejl ...
Er desværre ikke hjemme denne uge, men jeg kigger på det i næste uge
I mellemtiden kan du fortælle lidt om det du hører ... - det må være ret meget når dine antenne sidder inde på loftet
Oprettet: tor 12. jan 2006, 16:40 Sted: Nordjylland Indlæg: 302
Johntk56 skrev ...
ph skrev ...
Det er da super godt klaret, at du stadig hører trafik fra CPH på de frekvenser, da de blev udskiftet med nye frekvenser for flere måneder siden Et lille tip, de nye frekvenser kan du finde i den Danske AIP
Så er du der igen lille per .... - du har åbenbart gjort det til din opgave at påpege andres fejl ...
Er desværre ikke hjemme denne uge, men jeg kigger på det i næste uge
I mellemtiden kan du fortælle lidt om det du hører ... - det må være ret meget når dine antenne sidder inde på loftet
Gæder mig til at se hvad du hører
Hahahahahahahaha... hvor er du sjov john, en stor mand af stand :D
Skulle jeg gennemgå dine lister for fejl, så blev jeg jo aldrig færdig, men som jeg har sagt før, siger jeg det gerne igen, copy and paste :-) Men gør dig nu selv den tjeneste, lad være med at bruge copy and paste på frekvenser, som ikke bliver brugt mere, det er jo mega pineligt.. men vi er mange, der glæder os en uge frem, til en nogenlunde fornuftig forklaring :D
Hvad jeg hører, holdes i mail og lukket forum, det du har gang i her, med "lidt af hvad der er hørt den sidste tid" er jo en klar overtrædelser af dansk lovgivning.
Fortsat god fugletur, håber du finder piphans :-))
oz6aha skrev ...
vis i ikke har se det så er der nye frekvens Ændringer på vej til Skrydstrup se her link
Det har vi set, og det burde vel også vise sig inden længe ...
B0975/22 NOTAMN Q) EKDK/QCACF/IV/B /AE/000/999/5514N00916E005 A) EKSP B) 2205181315 C) PERM E) NEW LOCAL TWR FREQ 286,375 MHZ E) NEW LOCAL APP FREQ 374,450 MHZ E) NEW LOCAL ARR FREQ 245,625 MHZ) REF MIL NOTAM M0116/22