Oprettet: fre 01. apr 2011, 09:27 Sted: Danmark Indlæg: 179
Vil den nye Uniden SDS100 være brug-bar i Danmark, tror i?
Eller er den præ-opsat så den kun er fornuftig i USA? (Modulations-typer og grupper og hvad de nu ellers lancerer den med af fabriks-opsætning)
Jeg har læst flere, på udenlandske fora, der siger Uniden er meget USA-centriske, så spekulerer på om SDS100 er fornuftig at kigge efter til brug her i Danmark, når den lanceres inden længe.
Oprettet: ons 11. jan 2006, 15:35 Sted: Bagsværd Indlæg: 2939
Jeg tror bestemt den vil være brugbar i Danmark. Den kan jo, ligesom mange af de øvrige scannere, programmeres fra bunden med passende software. Butel's ARC536, som bl.a. bruges til UBCD3600XLT understøtter allerede SDS100. Desværre skal man jo betale ekstra for DMR, som reelt er den eneste af de digitale muligheder, der er interessant i Danmark. Med mindre der selvfølgelig ligesom med UBCD3600XLT kommer en europæisk version, der er "født" med DMR. Problemet med de europæiske versioner er dog, at supporten er dårlig og hvis der i det hele taget kommer opdateringer, så kommer de langt senere end til de amerikanske versioner.
Ok, tak. Så vil jeg holde lidt øje med hvad der sker når den bliver lanceret. Om en Europæisk model bliver nævnt, eller om de gør den 'universel' så man selv kan tilpasse den til feks Danmark med til-køb.
Oprettet: ons 03. jun 2020, 18:42 Sted: København Indlæg: 17
Jeg modtog min i dag. Det virker som at databasen fra uniden, kun dækker USA og Canada. Der er lidt af en learning curve, mht. Programmering og funktioner.
Indtil videre virker den fin nok, har kunne tage nogle af de færdige .mem filer herfra og lagt ind med ARC536. Jeg syntes det er straks værre selv at oprette lister. Bla. til repeaters og DMR. Men der ligger en del videoer på nettet, så det skal nok komme :)
Mand63-nk skrev ...
Har selv en Uniden SDS100E bestilt hos Iccom for 1.5 år siden og den virker med DMR+ da jeg bestilte den DMR+ -Pro Voice samt NXDN
Det er mest fordi jeg er ny til at skulle programmere den slags. Mth. repeater så havde jeg ikke overvejet det kun var udgangs frekvensen der skal i scanneren :)
Jeg bestilte min med DMR+ og NXDN, det sidste tror jeg dog ikke bliver brugt i DK ?
Er modulations-formerne noget man kan tilkøbe senere, eller er det noget man skal gøre fra starten af.
Altså hvis man ikke ved om man får brug for feks NXDN, og derfor køber den uden, kan man så tilkøbe det senere som en slags firmware-update eller noget i den retning?